Dotaz na server

pna.lists pna.lists na seznam.cz
Středa Duben 18 10:08:39 CEST 2007

Diskuter Breta napsal, ze preferuje HW radic RAID a Vy jste mu
dopovedel "PS: Vase nicim nepodlozena premisa o vykonosti HW/SW je
znacne usmevna."

Donival jsem se, ze pro rozumne nasazeni je asi lepsi HW radic RAID a
ze SW RAID je spise nouzove reseni, kdyz ma clovek server na hrani.

Podobne jsem se domnival, ze u SCSI se prenasi zatez z procesoru na
hardware a proto jsou take radice + disky pro SCSI drazsi nez ATA.

Pripadalo mi tedy trochu zvlastni nasadit SCSI a odmitnout HW radic pro RAID:

Disk ATA se muze pokouset odlehcit procesoru prostrednictvim
write-back cache, ale to muze prinest dalsi negativni vedlejsi efekty:

http://sr5tech.com/write_back_cache_experiments.htm

Pokud se mylim, rad se necham opravit.