Dotaz na server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Duben 18 10:19:44 CEST 2007

linux-bounces na linux.cz <mailto:linux-bounces na linux.cz> wrote:
> Diskuter Breta napsal, ze preferuje HW radic RAID a Vy jste mu
> dopovedel "PS: Vase nicim nepodlozena premisa o vykonosti HW/SW je
> znacne usmevna."

	Nikoli, předřečník nepodloženě pronesl tvrzení, že SW RAID má _vždy_
nižší výkon.

> Donival jsem se, ze pro rozumne nasazeni je asi lepsi HW radic RAID a
> ze SW RAID je spise nouzove reseni, kdyz ma clovek server na hrani.

	Není pravda. (považujete *.linux.cz za hračku pro děti?)

> Podobne jsem se domnival, ze u SCSI se prenasi zatez z procesoru na
> hardware a proto jsou take radice + disky pro SCSI drazsi nez ATA.

	Není pravda. Vyvozování technických okolností z ceny (ne)myslíte v
IT vážně?:-)

> Pripadalo mi tedy trochu zvlastni nasadit SCSI a odmitnout HW
> radic pro RAID:

	K tomu může být spousta praktických (a občas i výkonových) důvodů...

> Disk ATA se muze pokouset odlehcit procesoru prostrednictvim
> write-back cache, ale to muze prinest dalsi negativni vedlejsi efekty:

	Není pravda, disk s rozhranním ATA neodlehčí procesoru nijak,
jednoduše proto, že s ním nijak nekomunikuje... pokud může něco odlehčit
procesoru v této oblasti, pak je to DMA řadič a přímý přístup "diskového
řadiče" do paměti bez účasti CPU, případně mimo hlavní sběrnici (PCI apod.)

	Je mi líto, nebudeme zde suplovat skolící středisko, free materiálů
je dostatek.