domeny kos

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Duben 18 13:14:07 CEST 2007

linux-bounces na linux.cz <mailto:linux-bounces na linux.cz> wrote:
> joo, VRFY me take napadlo v teto souvislosti :) to snad ma dnes kazdy
> soudny spravce postovniho serveru vypnute ne?

	Záleží z jakého pohledu, pokud máte VRFY vypnuté, budiž, spammer (a
o Vaše linka) bude nadšena že nejprve celou seanci přijmete (*) a na konci
ho místo OK pošlete tak kam patří...:-) - tohle obejít nelze, je to prostě
vlastnost SMTP RFC - oficiálně neexistuje možnost odmítnout mail (to se mělo
udělat při vyjednávání envelope) po zaslání DATA.

	A to pomíjím velkou plejádu (zejména groupwarových řešení), která
pracují stylem, "všechno sem a za chvíli ejhle já nevím co/kam s tím". Na
stranu druhou chápu, že nemusí být triviální při vyjednávání o envelope
určit, zda-li jsou cíloví příjemci k zastižení/existují....

	Ochrana před hlcením SMTP je jako dokonalá žena - neexistuje - vždy
je to něco za něco.

(*) za předpokladu, že nemáte cílový doménový koš, co je špatného, že
ostatním řeknete "tyto adresy u mě opravdu nemají co pohledávat a tyto sice
ano, ale o tom, zda-li od tebe něco přijmu se ještě pobavíme". VRFY přece
není o tom, zda-li existuje v adresářové službě dotyčný záznam.