Dotaz na server

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Duben 18 21:27:26 CEST 2007

OPravdu zajimave, ale chtel bych dodat, ze seek time neni jedine zpozdeni
dat, jde jeste o latenci rotacni a latenci vyhodnocovaci (take neni uplne
zanedbatelna ikdyz je hodne mala, preci jenom pri tomto snizeni uz je celkem
znat). 1/5 je tedy zbytecne malo, dle meho by realne stacila i 1/3 coz
odpovida cca polovine kapacity disku. Ovsem kdo se honi po procentech
vykonu, muze pouzit i 1/10.

CO se tyce SW/HW raidu, tak jsem pro softwarovy se SCSI (ci SATA disky s
dobrym radicem co plne emuluje scsi), totiz ani u draheho HW raidu (50k) co
jednou kolem mne prosel, jsem nenasel moznosti prace s disky jako u SW raidu
pradavneho Netware ci raidtools >0.9.

U SW raidu klidne muzete prohodit prvni s druhym (pri vypnutem stroji) anebo
jej provozovat pouze s druhym (! tohle hw raidy neumi ikdyz by teoreticky
mely), degradovany rezim poznate pouze na vykonu a v /proc/mdstat,
manipulace s tim co se bude kde raidit skyta mnohem vetsi moznosti. To vse
za jedinou nevyhodu - neraidi disky jako fyzicke zarizeni, ale raidi jen
partisny, tedy je vice prace pri vkladani nahradniho disku do pole.

Navic SW raid je mnohem snaze obnovitelny po havarii, HW raidy, pokud
vyhorel radic a stejny po tech X letech uz nesezenete, jsou neobnovitelne.
Samozrejme backupy, ale kdyz na disku mate zrovna jeste nezazalohovane
posledni vysledky nejakeho draheho nebo neopakovatelneho mereni, tak vam ani
backup nepomuze.

Hlasuji pro SW raid/SCSI