Re: automatická kontrola pomocí fsck

Sobota Duben 21 01:02:03 CEST 2007

On Fri, 20 Apr 2007, Lisický Jiří wrote:

> Což mě přivádí na myšlenku jestli tu automatickou kontrolu nevypnout.
> Jak to děláte vy?

Já to neřeším, říkám si, že se aspoň občas důkladně zkontroluje, jestli
někde nehnijí bity, ale jestli chcete, tak to tune2fs klidně použijte.

> Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
> /dev/hda6              28G   19G  7.7G  71% /var

Fíha. Co tam na tom /var skladujete? Ale stejně si nemyslím, že by to mělo
trvat tak dlouho (skoro hodinu). Asi máte nějaký hodně pomalý disk.  Nebo
jsou tam ty věci nějak divně naskládané. fsck všech svazků na mém nb
(jehož disk není žádný přeborník v rychlosti), což je dohromady daleko
větší objem dat i počet souborů, je hotový za méně než 10 minut.

Zkuste to fsck cvičně pustit jen tak za chodu systému (s -f a -n) a dívat
se, kde má úzké místo, co ho zpomaluje.