Etch amd64 vs. i386 na procesoru intel

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Pátek Duben 27 07:32:02 CEST 2007

On Fri, Apr 27, 2007 at 01:31:58AM +0200, Vit Rokos wrote:

> Asi jste me nepochopil, ta otazka by preformulovana znela: Proc je apache tak
> pomaly v debianim portu AMD64 (ktery je i pro EM64T) na 64bitovem procesoru od
> Intelu? Zajimalo me, jestli i ostatni maji podobne zkusenosti. Proste resim,
> jaky debiani port nainstalovat na server, ktery ma 64bit procesor od Intelu -
> jestli i386 nebo AMD64.

Pokial primarnou cinnostou toho serveru bude apache a nepotrebujete tam
spracovavat multimedia, dalej mate naozaj len 1GB RAM, tak by som tam
jednoznacne daval 32-bitovu verziu distribucie, pretoze ani jednu vyhodu
toho procesora pre 64-bit sa nepokusate vyuzit.

poznamky:
- pre multimedia, nie je potrebne mat 64-bit system, ale kompilaciu
  aspon i686 kvoli MMX ci SSE instrukciam, co i386 debian nesplna.
- 64-bit ma navrch pri adresovani viac ako 4GB (prosim ziadny flame, je
  to moja predstava prace tych procesrov, nechajte ma vtom). Do 1GB nema
  vyznam trapit stroj so 64-bitmi, ktore su dokonca trosku zravejsie na
  pamat, kvoli moznym vacsim premennym pri kompilaciach na 64 bitov.

Takze pri zadanych podmienkach by som stroj 64-bitmi netrapil. Jedine,
ze by nastavali problemy v kombinacii 64-bit kernel a 32-bit userspace
pri aplikaciach pramo komunikujucimi s jadrom, ako som mal pred rokmi
ja. Problem mal hlavne iptables. Takze asi pouzit kombinaciu 32-bit
jadro a 32-bit aplikacie.

--
Marian