Zkusenosti s VIA C7 jako router/shaper

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Srpen 18 01:56:28 CEST 2007

On Thu, Aug 16, 2007 at 09:17:39PM +0200, Libor Chocholaty wrote:

> K tomu tam je cca 2x130 trid pro HTB shaper na IMQ0 a IMQ1 pro  ingress
> a egress traffic. K tomu dalsi prehrsel iptables pravidel pro pocitani
> traffiku, v soucasne dobe linearni seznam (z nich lze udelat strom).
> Pocitani prenesenych dat by asi slo resit lepe, ale zatim jsem nenasel
> dost casu na hrani si s ipt_ACCOUNT... takze nevim, jestli by to zatez
> snizilo nebo zvysilo.

Mimochodem packet filter u *BSD pravidla optimalizuje do nejake vhodne
vyhledavaci struktury, ze neprochazi linearni seznam. Docela by me
zajimalo, jestli iptables pracuji skutecne linearne a proc tomu tak je?

> K tomu se na tom stroji generuji ruzne obrazky na ukazku, jak to vsechno
> pekne funguje, takze narazova zatez pomoci rrdtool graph.

Docela se vyplati mit na routeru jen snmp a zatezovat si nejaky jiny
servrik. Vite co udela se zatizenym routerem (cpu system time na 70%)
user space programek, ktery bezi minutu a potrebuje hodne cpu? Normalne
vam poklesne prutok routerem.

-- Dalibor Straka