Dve brany do internetu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Srpen 20 01:04:19 CEST 2007

Ahoj,

On Sun, Aug 19, 2007 at 08:35:23AM +0200, Petr Simek wrote:

> Pokud je restart planovany slo by par hodin pred nim zmenit dhcp.conf
> na skutecnou def.gw. .

Tak moc planovane zase nejsou. Prijdu do firmy a majitel prede me polozi
dva disky se slovy "Koupil jsem disky, dej je do serveru". Ja mu
odpovidam "Tydle nejsou SATA...".

> [...]
> pripojena do toho switche na nejakem portu a neco automaticky poveluje
> ten switch do ktereho VLANu ma prepnout ten port kam je zapojena sit.
> Ty VLANy by je navzajem mely izolovat. To neco pak musi mit pristup
> soucasne do obou VLANu aby mohlo delat testy a zaroven na switch. Mozna
> masina s virtualnimi stroji aby kazdy z nich mel stejnou IP stejnou IP
> gatewaye ale byl propojen na jiny VLAN toho ktereho routeru. Pres
> filesystem (nebo jinak) by ty virtualy psaly vysledky testu linek a neco
> na tom hlavnim stroji by to zpracovavalo a prepinalo port na rozhodovacim

Zajimave reseni. Maglajs to neni ;). Dobry switch s vlanama maji.
Nemuzu odpojit ani jednu gateway od site, protoze nektere sluzby
(statistiky, zalozni dns a dalsi) jedou skrze pomalejsi zalozni gateway
natvrdo. Zalozni DNS a statistiky nevytvori temer zadny traffic.
Kupodivu adsl nepada vubec narozdil od hlavniho pripojeni od upc, kde
navic 1x mesicne vypadne proud v baraku. Tusim, ze adsl ma 1-2Mbit a upc
6-10Mbit.

> Mimochodem jak je zarizeno ze dva routery maji stejnou vnitrni sit ? To
> je privatni sit a ty routery ji neinzeruji ven, ale delaji NAT ?

Routery delaji soucasne i NAT.

Spise jsem si rikal, jestli neexistuje hotove reseni nebo dhcp nema
primo neco v sobe?
-- Dalibor Straka