Dve brany do internetu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Srpen 19 08:35:23 CEST 2007

On Sat, 18 Aug 2007, Dalibor Straka wrote:

> Bohuzel hlavni server se zhruba jednou za mesic restartuje (vymena
> disku, vymena upsky, vice pameti, novy kernel... kazdou chvili neco).
> V noci to delat nemuzu (ale chci) a pri vypadku hlavniho serveru by jim
> nesel internet vubec, kdezto pri kratkem vypadku dhcp serveru se nic
> zvlastniho nedeje.

Pokud je restart planovany slo by par hodin pred nim zmenit dhcp.conf
na skutecnou def.gw. .

Jeste mne napadlo jedno krkolomne reseni - oba routery maji stejnou IP,
jsou zapojeny do stejneho switche ale kazdy do jineho VLANu . Sit je
pripojena do toho switche na nejakem portu a neco automaticky poveluje
ten switch do ktereho VLANu ma prepnout ten port kam je zapojena sit.
Ty VLANy by je navzajem mely izolovat. To neco pak musi mit pristup
soucasne do obou VLANu aby mohlo delat testy a zaroven na switch. Mozna
masina s virtualnimi stroji aby kazdy z nich mel stejnou IP stejnou IP
gatewaye ale byl propojen na jiny VLAN toho ktereho routeru. Pres
filesystem (nebo jinak) by ty virtualy psaly vysledky testu linek a neco
na tom hlavnim stroji by to zpracovavalo a prepinalo port na rozhodovacim
switchi. Docela maglajs co ?

Mimochodem jak je zarizeno ze dva routery maji stejnou vnitrni sit ? To
je privatni sit a ty routery ji neinzeruji ven, ale delaji NAT ?

> Linux na tom neni o moc lepe. Vzdycky cekna, nezli prvni dns vy-timeout-uje.
> Sam nevim o lepsim reseni. Pamatovat si nekde vypadek preferovaneho dns
> a posilat dotazy na sekundarni by bylo zbytecne slozite.

To mi az tak nevadi, horsi je kdyz windows to sekundarni DNS proste
ignoruji a nikdo nevi proc.