Problém s tuhnutím SSH při nespolehlivé lince

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Středa Srpen 22 11:04:58 CEST 2007

Dobrý den

narazil jsem na podivný problém s tuhnutím SSH připojení k jednomu
(jedinému) z našich serverů. Projevuje se to tak, že spojení úplně
vytuhne. Z dlouhých pozorování jsem vysledoval, že se to stane při
interaktivní session ve chvíli, kdy se radikálně zhorší (zřejmě)
latence.

Vypadá to tak, že na danou IP pouštím ping, který má stále kolem 20ms a
občas (někdy radikálně víc, tj. po 20-60s je kolem jeden až tři
200-400ms nebo dokonce 1500-3000ms).

Zdá se mi, že pokud v okně zrovna běží top nebo v něm vůbec nic nedělám,
tak to spojení nevytuhne, ale pokud v něm zrovna něco píšu, tak to
vytuhne.

Zatím nevím, co to způsobuje, možná je to stroj s winproxy po cestě,
nebo možná nějaký vadný síťový prvek? Přistupuji tam vzdáleně, ale ten
ping vykazuje stejné výpadky i v lokální síti, tj. základní odezva je
cca 0,3ms, ale anomálie stejné 200-3000ms)

Moje dotazy zní:

1. Setkal jste se někdo s podobným chováním sítě? Pokud ano, co to
způsobovalo (abych věděl, na co se mám zaměřit)

2. Jde nějak OpenSSH přesvědčit, aby mu takové výpadky nevadily? Tedy
nevím, zda to spojení přeruší SSH nebo něco po cestě, ale v logu sshd se
objevi "connection closed"

Budu vděčný za každý námět.