Problém s tuhnutím SSH při nespolehlivé lince

Martin Kamín martinkamin na quick.cz
Středa Srpen 22 11:45:43 CEST 2007

Dne st 22. srpna 2007 11:04 Pavel Lisý napsal(a):
> Dobrý den
>
> narazil jsem na podivný problém s tuhnutím SSH připojení k jednomu
> (jedinému) z našich serverů. Projevuje se to tak, že spojení úplně
> vytuhne. Z dlouhých pozorování jsem vysledoval, že se to stane při
> interaktivní session ve chvíli, kdy se radikálně zhorší (zřejmě)
> latence.
>
> Vypadá to tak, že na danou IP pouštím ping, který má stále kolem 20ms a
> občas (někdy radikálně víc, tj. po 20-60s je kolem jeden až tři
> 200-400ms nebo dokonce 1500-3000ms).

Já nejsem sice takový odborník, abych se cítil na odpověď, ale měl jsem
podobný problém při přístupu k serveru přes CDMA od O2. Linka sice fungovala,
ale její ztrátovost byla cca 3-7 procent. Když to bylo 6 a více, tak se
spojení hroutilo a muselo se znova připojovat. Bylo to tehdy velkou
vzdáleností od vysílače. Latence nevadila, vadila ta ztrátovost.

Martin Kamín