RAID1 - na druhem disku neni zavadec?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Srpen 22 16:47:45 CEST 2007

Hmmm... Já vždycky používám LILO protože mě to tak kdysi někdo řekl a ještě
jsem s tím nikdy problém neměl - tedy vlastně měl, ale ještě ve verzi raidu
0.5.x, tak 8 let z5, od verze 0.9 je to OK. Od grubu jsem byl a) odrazován
kvůli raidu a b) lákán protože je to zavaděč co umí spoustu nádherných věcí.
Tak jsem vydržel u LILA ikdyž je dnes hodně nepopulární a každý se mě diví.

co poví google na téma grub raid?

----- Original Message -----
From: "Vladimir Dvorak" <dvorakv na vdsoft.org>

Co cert nechtel, zacal mi chybovat /dev/sda. Rozhodl jsem se jej
vymenit, ale bohuzel nemohu z /dev/sdb nabootovat. Duvodem je patrne, ze
se na druhy disk neulozil zavadec (grub), mozna se tam dokonce vubec
neuklada a MBR na druhem z disku zustava tedy nedotknut. Jak ale z toho
ven? Data prirozene ztracena nemam, jsou precijen v RAIDu, ale co s tim
zavadecem? Malicko, mozna neopravnene, mam strach instalovat grub i na
sdb, aby mi jeste "neco" neposkodil.