RAID1 - na druhem disku neni zavadec?

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Středa Srpen 22 16:37:40 CEST 2007

Zdravim konferenci,

stala se mi takova mala prihoda s vadnym diskem. Mam dva S-ATA disky a
oba jsou zapojene v RAID1, resp. md0 je /dev/sda1, /dev/sdb1 a md1 je
pak /dev/sda2, /dev/sdb2. md0 je rootfs, md1 je svazek pro data, swap
mam pak resen dvojici partysen /dev/sda3 a /dev/sdb3. Tento RAID1 byl
vytvoren pri instalaci Debianu. Server byl nakonfigurovan a bezi jiz
nekolikatym rokem.

Co cert nechtel, zacal mi chybovat /dev/sda. Rozhodl jsem se jej
vymenit, ale bohuzel nemohu z /dev/sdb nabootovat. Duvodem je patrne, ze
se na druhy disk neulozil zavadec (grub), mozna se tam dokonce vubec
neuklada a MBR na druhem z disku zustava tedy nedotknut. Jak ale z toho
ven? Data prirozene ztracena nemam, jsou precijen v RAIDu, ale co s tim
zavadecem? Malicko, mozna neopravnene, mam strach instalovat grub i na
sdb, aby mi jeste "neco" neposkodil.

Takze - vratil se tam zpet puvodni vadny "sda" (on nastesti ted zase
bezi bez vad - tuk tuk tuk), nabootoval a server vesele bezi. Rad bych
se pozeptal, zda takovouto vec nekdo nekdy neresil? Precijen se jedna o
produkcni stroj a nechce se mi experimentovat obzvlast, pokud si
prectete podminku dole. :)

Podminka: Tuto upravu je treba udelat vzdalene - instruktazi technika,
ktery vynda/zanda disk, maximalne me pusti pres konzoli do BIOSu.

Diky za napady.

Vladimir

--
 Vladimir Dvorak
 UNIX/LINUX

 * VDSOFT.ORG                 email: dvorakv na vdsoft.org    *
 * tel: (+420) 602 944 941    web:   http://www.vdsoft.org *