RAID1 - na druhem disku neni zavadec?

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Středa Srpen 22 17:05:16 CEST 2007

> Co cert nechtel, zacal mi chybovat /dev/sda. Rozhodl jsem se jej
> vymenit, ale bohuzel nemohu z /dev/sdb nabootovat. Duvodem je patrne, ze

..

> neuklada a MBR na druhem z disku zustava tedy nedotknut. Jak ale z toho
> ven? Data prirozene ztracena nemam, jsou precijen v RAIDu, ale co s tim
> zavadecem? Malicko, mozna neopravnene, mam strach instalovat grub i na
> sdb, aby mi jeste "neco" neposkodil.

Otazkou je, jak mate RAID vytvoren?

1) pres cele disky (/dev/sda,/dev/sdb):
za behu systemu vytahnout (softwareove) /dev/sda z RAIDu a potom
nainstalovat grub na /dev/sdb a dat pokyn technikovi vytahnout /dev/sda
(vymenit za novy)

2) pres oddily (/dev/sda1,/dev/sdb):
pak je master boot RAIDy nedotcen a lze nainstalovat grub na /dev/sdb

> Podminka: Tuto upravu je treba udelat vzdalene - instruktazi technika,
> ktery vynda/zanda disk, maximalne me pusti pres konzoli do BIOSu.

Ja mam RAIDy delany az na partitiony, takze vesele delam:
$ grub
# instalace grubu na /dev/sda
grub:> root (hd0,0)
grub:> setup (hd0)