Raid - migrace za behu systemu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Prosinec 5 16:25:02 CET 2007

On Wed, Dec 05, 2007 at 04:14:25PM +0100, Ludek Finstrle wrote:

> Asi jsem dost neznalek, co to je raid 3? Ja znam 0,1,4,5,6, 10 (1+0), ale
> 3 ne.

Zkousel jste Google?

Na tri disky dejte klidne raid 5, ale zprovoznovat se bude sloziteji
pokud nechcete data odzalohovat a nahrat na ciste pole. Uplne
nejjednodussi by bylo pouzit dokoupit ctvrty disk a pouzit sw raid 5.

U raid3 byva problem s rychlosti, protoze paritni disk zdrzuje. Jinak
redundanci poskytuje pri vypadku libovolneho disku. Temer se nepouziva.

-- Dalibor Straka