Raid - migrace za behu systemu

Cramer cramers na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 6 12:12:09 CET 2007

Dalibor Straka napsal(a):

> Zkousel jste Google?
>
> Na tri disky dejte klidne raid 5, ale zprovoznovat se bude sloziteji
> pokud nechcete data odzalohovat a nahrat na ciste pole. Uplne
> nejjednodussi by bylo pouzit dokoupit ctvrty disk a pouzit sw raid 5.
>
> U raid3 byva problem s rychlosti, protoze paritni disk zdrzuje. Jinak
> redundanci poskytuje pri vypadku libovolneho disku. Temer se nepouziva.
>
> -- Dalibor Straka

Ano, google jsem zkousel, ale nic, co by mi odpovedelo na moje otazky
jsem nenasel.
Mate pravdu, raid 5 bude rozumnejsi.
A jak je to co se tyce velikosti disku? Mam namysli konkretne to, ze na
raid budu pouzivat 3x 80gb hdd, ale aby mi fungoval raid 5, tak
potrebuji 4 disky. Musim pouzit opet 80gb hdd nebo muzu i vetsi?
Nicmene to stale neresi ten problem s migraci za behu :(

cRam