Vyber UPS (nahrada APC/MGE)

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Prosinec 6 15:28:53 CET 2007

> To je zajimavy, ja to zkusim spis s  APC Smart-UPS XL 750VA a v
> pripade, ze to bude potreba, pripojim k tomu pridavnou baterku, maji
> dve velikosti mensi vazi asi 20kg a vetsi 120kg :-)

APC s 2mi 120kg battery packy (krabice tak 80x50 v kazde 4
'autobaterky') jsme provozovali. Do te doby nez se neco stalo a  a
vsech 8 baterii se nafouklo (zrejme nejaky clanek sel do zkratu a
ostatni se prebijenim na vyssi napeti behem relativne kratke doby
nafoukly). Od te doby  misto original aku mame 2 velke Pb baterie
(tusim cca polovicni az tretinova cena proti originalu od APC).
V instalacich s vice baterkami by to chtelo nejakou inteligentni UPS,
ktera by byla schopna na kazde baterce merit napeti pod nejakou zatezi
(detekce zkratlych a nefunkcnich clanku) a pripadne i mereni teploty
packu (aby teplejsi pack nebyl prebijen).

Btw: pro nektere instalace (maly odber, bez potreby shutdownu zarizeni
pred vypnutim napajeni) se muze hosit kombinace 13.8V
(www.spower-exim.cz) zdroje s pripojenou 12V baterkou. Pokud zarizeni
nejedou primo na 230V...

D. Toman