XRandR a fullscreen aplikace (mplayer, evince)

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Prosinec 10 23:10:02 CET 2007

	Dobry den,

pouzivate nekdo XRandR na notebooku? Jak vam tam funguje urcovani toho jak
velke ma byt okno fullscreen aplikace?

	Mam notebook ktery ma nativni rozliseni 1280x800, coz pro veci jako je
projektor je nepouzitelne, protoze typicky projektor ma pomer stran 1.3333,
zatimco ja mam 1.6. Jedina moznost jak na Fedore 8 zprovoznit vic obrazovek
je XRandR (Zaphod mod neni v ATI driverech Fedory 8 podporovany). Tedy jsem
zprovoznil xrandr (na rozdil od Zaphod modu se toto obejde bez restartu X
i bez rebootu pocitace - hura!). Ale ted je otazka, jak vysvetlit
aplikacim, kdy je chci ve fullscreen rezimu videt "jen" pres cely projektor
(800x600) a kdy i pres cely displej (1280x1024). Konkretne mi jde o
mplayer a evince.

	U evince jsem mel castecny uspech: zjistil jsem, ze kdy jsem
v "clone" modu (projektor je jen podmnozinou displeje), tak nejsem schopen
udelat fullscreen na mensi obrazovce. Kdyz udelam projektor jako
--right-of LVDS a pretahnu okno evince na obrazovku projektoru,
tak po F5 dostanu to co ocekavam, tj. fullscreen okno na 800x600.
Akorat pro prednaseni bych radeji videl i nahled na displeji,
coz pri --right-of nelze.

	Naproti tomu mplayer je uplne beznadejny. I kdyz okno pretahnu na
mensi obrazovku, tak fullscreen (a bohuzel i pomer stran) se pocitaji
podle vetsi obrazovky. Kdyz zkusim clone mod, tak se fullscreen pocita
podle vetsi obrazovky, ale pomer stran je aspon dobre. Pri --right-of
a mplayer -vo xv se dokonce pri posunovani okna zobrazi overlay na te
obrazovce, na ktere je vetsi cast okna mplayeru. Pri clone modu je overlay
vzdy na displeji a na projektoru je tmave okno. Jeste jsem zkousel
-vo gl, ktery v clone modu zobrazuje obraz na obou obrazovkach,
zatimco pri --right-of nezobrazuje ani na jedne :-(

	Funguje vam nekomu evince a mplayer v clone rezimu dvou nestejne
velkych obrazovek jako fullscreen korektne?

	Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |