XRandR a fullscreen aplikace (mplayer, evince)

Tomáš Janoušek tomi na nomi.cz
Úterý Prosinec 11 13:47:35 CET 2007

Dobrý den,

On Mon, Dec 10, 2007 at 11:10:02PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> pouzivate nekdo XRandR na notebooku? Jak vam tam funguje urcovani toho jak
> velke ma byt okno fullscreen aplikace?

V jakém pořadí vám ty displeje příkaz xrandr vypisuje? Mně to vypisuje nejdřív
ten externí a pak LCD, a dost aplikací (minimálně teda fluxbox, evince a
mplayer) pak při hledání monitoru, na kterém jsou, najdou nejdříve ten menší
(v případě projektoru teda).

Pokud to teda vypisuje opačně, pak chápu, kde by mohl být problém, a o řešení
spíše nevím (tedy, být to pro mě problém, tak s fluxboxem bych si s tím asi
nějak poradil, ale obecně nevím).

> 	Naproti tomu mplayer je uplne beznadejny. I kdyz okno pretahnu na
> mensi obrazovku, tak fullscreen (a bohuzel i pomer stran) se pocitaji

Mně to počítá špatně jen ten poměr stran, a to bychom asi mohli opravit.

> podle vetsi obrazovky. Kdyz zkusim clone mod, tak se fullscreen pocita
> podle vetsi obrazovky, ale pomer stran je aspon dobre. Pri --right-of
> a mplayer -vo xv se dokonce pri posunovani okna zobrazi overlay na te
> obrazovce, na ktere je vetsi cast okna mplayeru. Pri clone modu je overlay
> vzdy na displeji a na projektoru je tmave okno. Jeste jsem zkousel
> -vo gl, ktery v clone modu zobrazuje obraz na obou obrazovkach,
> zatimco pri --right-of nezobrazuje ani na jedne :-(

Ona většina karet umí ten overlay jen na jednom displeji zaráz. Pokud se
viewporty nepřekrývají, tak se driver snaží zobrazovat tam, kde je toho okna
víc, pokud ano, musí si jeden vybrat. NVIDIA na to má tuším proměnnou
prostředí, ATI snad volbu v xorg.conf, u intelu o ničem nevím. Na druhé straně
teda intel defaultně nepoužívá overlay, ale texturovací jednotku a s ní se to
zobrazuje na obou. Je možné, že i na vašem HW bude víc Xv adaptérů (viz
xvinfo).

Kdyby vám to pomohlo, asi bych mohl být zítra mezi druhou a čtvrtou na fakultě
k zastižení.

S pozdravem,
--
Tomáš Janoušek, a.k.a. Liskni_si, http://work.lisk.in/