64bit versus 32bit OS

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Prosinec 11 17:25:56 CET 2007

Ahoj,

Toto je zacatek oskliveho FLAME, ktery temer nesouvisi s linuxem
a patri do linux-talk na .

On Tue, Dec 11, 2007 at 01:34:25PM +0100, Petr Olsak wrote:

[...]
> a mozna jen nekdy, spis ne. Co kdyz mi nekdy bude chybet misto na
> disku, ktere bych mel, kdybych neistaloval verzi systemu o 20% vetsi?

20% z jakeho zakladu? Ze 100MB, ktery system zabira. Vzhledem k tomu, ze
se sata nevyrabi mensi nez 80GB.

> Chapu, ze pokud bych potreboval v programu linearne adresovat pamet
> vetsi nez 4GB, mam pri pouziti 64bitoveho rozsireni moznost. Ale zatim
> nevim o aplikaci, ktera takovou vec nutne potrebuje (a pocitace dnes
> bezne nebyvaji osazeny desitkami GB RAM).

Mate pravdu, ted jako trotl pisu #ifdef 64bit ... #else   .... #endif.
Protoze iso dvd a jine velke soubory nemuzu mmap(). Takze kodim dvakrat.

Navic i na felu jsou servery s 16GB ram jen to hvizdne. Natoz jinde.
Na desktopu je 32/64 dost jedno, az na jeden detail. Existuje mnoho
aplikaci sirenych v binarni podobe at uz pluginy do mozilly, skype,
yahoo messenger nebo kodeky do mplayeru... Na to musi byt nejaky
32bit chroot a v nem nejak udrzovany system.

> [...]
> ale novy LaTeX2e mel problemy. Vznikaly ruzne tex386.exe a dalsi zrudy
> s ruznymi DOSoidnimi rezimy rozsirene pameti, coz byla silenost.
> Dekujme tedy za tech 32bitu. Dalsi aplikace tehdy take pocitovaly potrebu
> opustit sveraci kazaju ve forme segment-offset gymnastiky pointeru do
> pameti. Ale dnes? Potrebuji dnesni aplikace opustit sveraci kazajku ve
> forme maximalne 4GB linerane adresovane pameti? Mozna nektere velmi
> specificke, ale ja zde mluvim o beznych aplikacich pro desktop.
>
> Tesim se na Vase nazory, zkusenosti, rozbory problemu...

Toto je idealni tema do linux-talk jestli jeste funguje. Jestli ne, tak
stejne bych uvital odpovedi tam.

-- Dalibor Straka