Asterisk - propojeni dvou klasickych ustreden pres asterisk

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Úterý Prosinec 11 19:07:58 CET 2007

Dobry den,
> Netusite nekdo, jestli by mi pomohl v tomhle Asterisk? V obou ustrednach jsou volne jak analogove, tak ISDN porty. Slo by pridat ke kazde ustredne jeden Asterisk s ISDN nebo analogovou kartou a spojit ustredny pres Asterisk? Predpokladam, ze by uzivatele misto takoveho toho +420 cele cislo volali treba predcisli 99 + linku na protejsi ustredne.
> Jde neco takoveho udelat?
Ano presne takto sa to da. S ohladom na rychlost vytacania cisel a
kvalitu hovoru odporucam radsej prepajat asterisk s ustrednou cez ISDN
nez analog, je to velmi velky rozdiel. Na ustredniach a hlavne na tych
Asteriskoch bude potrebne spravit vhodny dialplan, tj aby vytocenie
niektoreho z cisel to korektne spojilo na tu druhu stranu. Spojit
asterisky navzajom je najlepsie cez IAX (na rozdiel od SIPu sa bez
problemov vysporiada aj s NAT), pripojenie ISDN napriklad cez chan_capi
driver do Asterisku. Viac pomoze Google s klucovymi slovami "asterisk
wiki". Dialplan sa robi v extensions.conf.

M.R.