Ubuntu ve firemní síti.

"Petr \"Qaxi\" Klíma" qaxi na seznam.cz
Středa Prosinec 12 14:50:00 CET 2007

Matej Cepl napsal(a):

> Čistě jenom ze zvědavosti -- proč ne CentOS? Měli byste pokoj na
> sedm let ... :-)? Ve firemní síti by snad nemělo rozhodovat jak
> cool ta distribuce je, ne?
>
> Matěj

mno ...

1) mám CentOS 5.1 na desktopu, používám ho 5 dní v týdnu, 9 hodin denně
už 4 roky (od verze CentOS 3.2).
    pro koncové už. opravdu není připraven.
   Mně na něm vyhovuje, že co funguje u mne, funguje i na serverech

2) CentOS 5.1 má sice "podporu" 7 let ... máte představu co bude v IT za
3 roky ? Já ne. A Jednou za tři roky napsat "apt-get dist-upgrade" neni
tak moc ... v tomhle má RHEL závažný nedostatek ....

3) Ubuntu neni cool, je to "za...." (zatrachtilá) distribuce založená na
"*.deb" balících (HUMOR)
  -1 bod - už třetí den bojujeme s vytvořením vlastního seedu (přeci
nebudu na každý stroj sahat a spouštět postinstall script ...)

  -1 bod - popisy nastavení na doc.ubuntu.com jsou většinou pro 6* a na
7.10 nefungují

  -1 bod - balíčkovací systém který potřebuje nadstabu nadstavby abych
zjistil "který nainstalovaný balík obsahuje soubor pam_ldap.so"
      (dpkg -> apt-get -> apt-file) to je unikátní přivětivost ....
(zaplať Marx za rpm -> yum ) (já vím, že má mouchy, ale rychlost fakt
neni všechno ...)

  -1 bod - neschopnost vytvořit "instalační otisk" současného systému
(ano ... zapoměl jsem na hnusné RedHatí system-config-kickstart, ale to
debianisti nepoužívaj, vědí proč, instalák ho sice načte, ale
interpretuje asi tak 1/3 ... proč taky ... cool boys používají
debconf-get-selections s přehlednou syntaxí ...)

  -0.01 bodu - ... a vůbec hrozně málo se to podobá distrům  od RH ;-)
(opět POKŘIVENÝ HUMOR)

  +1 bod - na desktopu vše funguje jak je očekáváno

  => plusové body vyhrávají, vítězem je UBUNTU 7.10 (s výhledem na 8.04 LTS)

Na co jste se ptal ?

--

   Petr Klíma

   e-mail:  qaxi na seznam.cz