Transparentni ochrana

Milan BERKA ber na eunet.cz
Úterý Prosinec 18 07:38:48 CET 2007

Nepostřehl jsem přesně které produkty, ale na stanici je komunikace již
dešifrovaná, mezi mail serverem a klientem je sice komunikace šifrovaná,
ale na mailserveru je většinou mail dešifrován (protože komunikace mezi
mail servery je většinou nešifrovaná. Pravda eXchange např. šifruje
ukládání dat na disk, ale dá se nacpat mezi to.

Filtry na firewallu většinou odstíní komunikaci na porty, pak to tak
nezatěžuje klienty a taky odstíní servery, protože řadu věcí a spamu
odfiltrují před mailovým serverem, ten se pak zbaví zátěže různých SPAM
útoků a může v klidu řešit komunikaci mailem např. uvnitř firmy.
Dá se to řešit taky tak, že uděláte vnější a vnitřní mail server a SPAM
filtr nasadíte venku. Pak pokud komunikují zaměstnanci uvnitř, jdou
pouze přes vnitřní server a ten je méně zatížen.

Řešení je vždy víc. Různé řešení na stanici a na serveru obecně umožní
zvýšit bezpečnost (různí výrobci, různá aktualizace různé nedostatky se
vzájemně eliminují...)

Řada řešení je zdarma, pokud budet postupovat vhodně. SpamAssasin,
ClamAV, atd. FW taky.

Komerční produkty.
No, některé šifrovanou komunikaci dešifrují (ale musíte jim poskytnout
klíče) a to není moc čisté řešení = např. přístup zaměstnance do banky.
Dá se to vyblokovat, ale mi se to osobně nelíbí.

Neříkám, že komerční produkty nejsou dobré, pokud máte dost peněz FW
Sidewinder, WebWasher, McAfee, Symantec, pokud ne, dá se to řešit s
trochou snahy i zadarmo, ale následky jsou na Vás...

Jinak můžete alibisticky říct, když se něco podělá : "No co já, chudáček
malý, I Symantec to posral..." a jste z toho venku.

MB.