Postfix a spam

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Prosinec 19 17:35:57 CET 2007

On Wed, Dec 19, 2007 at 04:46:22PM +0100, Dalibor Toman wrote:

> potiz je tam, ze zrejme budou potize na zatizenejsich strojich (i v
> tom dokumentu je to jako nevyhoda zminovano).  Amavis/spamassasin je
> nekdy dost pomaly :-(
>
> Kolega, ktery u nas mail server konfiguroval se priznal, ze tuhle
> stranku studoval (a z vykonovych duvodu nepouzil). Alespon mam vetsi
> jistotu, ze nam neco dulezitecho neuniklo.

Je otazka jestli skutecne usetrite vykon, kdyz stejne ten samy e-mail
musite zkontrolovat amavisem(...). Jen pri velkem navalu to odlozite na
pozdeji a stroj je po tu dobu pretizeny. Naopak kdyz se objevi nejaka
nezdrava zatez, server zacne odmitat spojeni a urcite nebyla zpusobena
radnym pouzivanim. Behem kratkeho pretizeni muze server odmitnout i
korektni e-maily, ale to odesilajici MTA nepozna od greylistingu,
protoze dostane 450, a nebo se nepripoji vubec a zkusi to za chvili
znovu.

Vykon se da dobre ladit, napriklad pro amavis tmp jsem pouzil ramdisk.
Navic musite generovat nejaka oznameni o nedorucitelnosti, rozhodnout
jestli budete odesilatele informovat, ze jeho mail byl pozran
antispamem/antivirem apod. coz pripadne opet zatizi stroj, resit
zahozene e-maily. Pri opravdu velkych mail serverech lze zatez rozdelit
na nekolik stroju a je po starosti.

Na jeden z mych  mailserver dojde (tj. objevi se spojeni na port 25)
100000 mailu/den. A stroj si vrni, skoro porad se flaka. Taky se ke
scannerum dostane par procent e-mailu.

-- Dalibor Straka