64bit versus 32bit OS

rostislav.matl na gmail.com rostislav.matl na gmail.com
Středa Prosinec 19 22:31:20 CET 2007

Dovolim si par postrehu z praxe jako uzivatel plne 64bit. systemu
(Gentoo AMD64 :).
Maloktera aplikace ci knihovna umi vyuzit vyhody nove platformy,
vsehovsudy jsem si vsiml  nejake implementace AES pro 64bit, ktera by
snad mohla byt rychlejsi.

Ostatni to nechavaji vesmes na kompilatoru a bohuzel nektere programy
psane "optimisticky" jako 32bitove bud nejdou zkompilovat nebo padaji.
Nektere programy nemaji 64bit. verze - flash plugin, java applet
plugin pro firefox nebo java webstart (jnlp). Rad bych, kdyby nekdo
pridal dalsi priklady, uz proto, ze by se pripadny vahavec vyhnul
neprijemnym prkvapenim.

U posledne jmenovaneho existuje sice open-source implementace a applet
plaugin snad bude v novem JDK, ale bud to neni "ono" (at uz "ono ma
byt cokoliv) nebo to neni jeste.

Podle meho nazoru neni kam spechat, nezaznamenal jsem zadny zasadni
prinos, zato par problemu, byt malych. Muzete uvest nejake palikace,
ktere na 64bitu poskytuji vyrazne/znatelne lepsi vykon ?