64bit versus 32bit OS

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Prosinec 20 02:31:46 CET 2007

Ahoj,

On Wed, Dec 19, 2007 at 01:31:20PM -0800, rostislav.matl na gmail.com wrote:
> Dovolim si par postrehu z praxe jako uzivatel plne 64bit. systemu
> (Gentoo AMD64 :).
> Maloktera aplikace ci knihovna umi vyuzit vyhody nove platformy,
> vsehovsudy jsem si vsiml  nejake implementace AES pro 64bit, ktera by
> snad mohla byt rychlejsi.

Maloktera stara aplikace. Ja vsechny nove casto opatruji
#ifdef x86_64 .... Protoze muzu napriklad mapovat vsechny soubory
do pameti a nestarat se o delku.

> Nektere programy nemaji 64bit. verze - flash plugin, java applet
> plugin pro firefox nebo java webstart (jnlp). Rad bych, kdyby nekdo
> pridal dalsi priklady, uz proto, ze by se pripadny vahavec vyhnul
> neprijemnym prkvapenim.

...kodeky .dll pro mplayer a podobne vrazdy.

> U posledne jmenovaneho existuje sice open-source implementace a applet
> plaugin snad bude v novem JDK, ale bud to neni "ono" (at uz "ono ma
> byt cokoliv) nebo to neni jeste.
>
> Podle meho nazoru neni kam spechat, nezaznamenal jsem zadny zasadni
> prinos, zato par problemu, byt malych. Muzete uvest nejake palikace,
> ktere na 64bitu poskytuji vyrazne/znatelne lepsi vykon ?

Sifrovaci aplikace, ufo2000, nektere bittorrenty ;-)

-- Dalibor Straka
P.S. U toho ufa se generuji rychleji mapy.