Samba a omezená délka zapisovaného souboru.

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Únor 6 01:35:18 CET 2007

Nezbývá mi než se vrátit k dřívějšímu příspěvku: Problém je "překvapivě"
na straně klienta - tedy Windows. Problém se neprojevuje jen se Sambou,
ale s jakýmkoliv jiným zdrojem - například CD, na kterém jména přesáhnou
256 znaků. Když jsem jednou problém 256 znaků řešil právě kvůli souborům
na CD, tak jsem zjistil, že například v Průzkumníkovi bylo možné soubor
zkopírovat na jiné místo a pak normálně používat. Ale když se systém
snažil jméno předat "nějakému" programu (například Acrobat Readeru), tak
to prostě nešlo. Sice mi to připadalo zajímavé, ale určitě ne jako téma
do této konference.

Naštěstí je "fígl", kterým lze v cestě ušetřit. Připojíte-li složku ze
serveru "na písmenko", pak místo \\server\sdílení bude jen F:\. Ve
Windows 2000 a novějších dokonce můžete na písmenko připojit i
kteroukoliv podsložku z tohoto sdílení, a tak můžete
\\server\sdílení\projekty\2006\015 zkrátit na F:\.

Uvedeným způsobem můžete na délce cest nemálo ušetřit a Windows s tím pak
jsou schopny pracovat. To i potvrzuje, že problém není na straně Samby.
Teď jsem si ještě vzpomněl na situaci, když jsem přímo na Windows
kopíroval data z jednoho disku na druhý (oba lokálně!) a protože na
cílovém disku bylo v cestě o složku více, tak jsem i v takovém případě na
problém s délkou narazil. A to tak, že zatímco jiný správce souborů
(Salamander) nahlásil chybu, Průzkumník se tvářil, jako že k žádnému
problému nedošlo, ale dlouhá jména svévolně a bez jakéhokoliv upozornění
ořízl právě na limit 256 znaků! Vítejte v báječném světě Windows :-)
Klidně si ale kompilujte Sambu do aleluja ;-)

Slávek