reverzny zaznam a antispam

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Čtvrtek Únor 22 10:48:17 CET 2007

On Thu, Feb 22, 2007 at 10:32:54AM +0100, msk.conf wrote:
> Stava sa mi totiz, ze maily z mojho mailserveru mi na gmaili koncia v zlozke
> spam a ja nemozem odhalit pricinu a podozrievam to na tento fakt.

to ovsem zalezi na konfiguraci a typu mta/antispam a kdo vi co jeste dostane
informace o klientovi.

mta to muze rovnou odmitnout pri smtp transakci, ale nebyva to zas tak casto
nastaveno.

napriklad v situaci  mail->postfix->spampd->postfix->mda, kdyz se pouzije
XFORWARD, tak ma spamassassin pristup informacim o puvodni smtp transakci a
muze kontrolovat dns zaznamy.

samozrejme, ze zalezi na typu antispamu, ale nemyslim, ze samotna neshoda v
dns by bylo to jedine, co mail oznaci jako spam.

ovsem doporucoval bych dat si dns zaznamy do poradku. pribyva serveru, ktere
to vyzaduji. zrovna ted jsem presne tohle resil u zakaznika.

s pozdravem
mk