Misto na disku s ruznymi FS.

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Středa Únor 28 15:47:08 CET 2007

Zdravim!

> Ted jsem to zkusil na 10GB partition a rozdil mezi mnozstvim dat (10MiB
> kusy) nacpatelnym na ext3 a reiserfs jsou asi 2 procenta ve prospech
> reiseru. Samozrejme jako root.... Kdysi jsem to zkousel na vetsich
> partition a pokud si pamatuju, rozdil byl vetsi.
> Data jsem na partition dostal tak, ze jsem vytvoril 10MiB soubor jako
> "dd if=/dev/urandom of..." a pak jsem ho cyklem rozkopirovaval. Jako
> root. Jestli mi tam zustal nejaky nevyuzity prostor, nevim kde.

U ext2/3 pri zakladani filesystemu rikate, jaka bude prumerna velikost
souboru a podle toho pak mkfs optimalizuje pocet inodu. 10MiB soubory
jsou samozrejme vyrazne mimo obvykly prumer, takze defaultni nastaveni
neni optimalni.

Samozrejme, ze by bylo sikovnejsi, kdyby si tohle filesystem umel
prenastavovat za behu, ale o tom tu ted rec neni, ze?

A Vy? :-))

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
P.C.M.C.I.A. stands for `People Can't Memorize Computer Industry Acronyms'