Misto na disku s ruznymi FS.

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Středa Únor 28 15:23:58 CET 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Prosím, mohli bychom se vyjadřovat přesněji?
>
> Jinými slovy, Vaše režie, kterou jste zmínil je v tom, že utilita "dd" Vám
> neřekne kapacitu disku, ale jen kapacitu "volně dostupného" prostoru... proč
> jste tedy při formátování (a tedy vědomě) chtěl po FS, aby cca 5% rezervoval
> pro strýčka příhodu (roota) a běžně nevyužíval je mi záhadou - zřejmě proto,
> abyste pak mohl tvrdit tento evidentní nesmysl..:-)

Myslite si, ze jsem idiot a tohle nevim? Svoji shovivavou preziravost si
schovejte na doma.

Ted jsem to zkusil na 10GB partition a rozdil mezi mnozstvim dat (10MiB
kusy) nacpatelnym na ext3 a reiserfs jsou asi 2 procenta ve prospech
reiseru. Samozrejme jako root.... Kdysi jsem to zkousel na vetsich
partition a pokud si pamatuju, rozdil byl vetsi.
Data jsem na partition dostal tak, ze jsem vytvoril 10MiB soubor jako
"dd if=/dev/urandom of..." a pak jsem ho cyklem rozkopirovaval. Jako
root. Jestli mi tam zustal nejaky nevyuzity prostor, nevim kde.

> 	No vidíte, já mám opačné zkušenosti, pokud uděláte poměrovou rešerši
> na Internetových fórech, dospějete k opačnému tvrzení než nyní předkládáte,
> ale ono je to fuk...

Mate to podlozene cisly? Ja jenom kvuli tomu presnemu vyjadrovani....

> 	Důvod je z velkou pravděpodobností naznačen výše... bohužel byl to
> problém mezi klávesnicí a židlý a nikoli technicko-technologický. Vzhledem k
> odlišné struktuře meta informací obou FS skutečně dochází k malému rozdílu,
> ale nikoli k takovému, abyste to běžnými nástroji vůbec poznal... -
> představte si triviální (z hlediska modelu) databází, ale s obrovským
> množstvím naplněných dat... - už vidíte co chci říci? Datový popis databáze
> (tedy ty metainformace a jejich uložení) může být trochu rozdílné - třeba
> lexikální odlišnosti jednotlivých SQl serverů - ale je to zanedbatelné vůči
> [...]

To je myslim trosku jina diskuze, tady bych se spis bavil o velikosti
metadat potrebnych k popisu bloku dat o nejake velikosti a o krivce
rustu objemu metadat v zavislosti na rustu poctu bloku.

A nevim jak vy, ale ja dve procenta poznam (a to jsem stale presvedcen,
ze na te jedenapulterabytove partition to bylo procent vice).

> 	Jsem rád, že jsme se dopátrali k výsledku...

Jakemu?

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klíma