Debian a radic raid HPT370

Jan Naiser konfmail na drevojas.cz
Neděle Leden 7 15:00:39 CET 2007

Preji pekny den,

hraju si s instalaci debianu na desce Abit BX133-raid, ktera ma UATA-100
radic HPT370 (raid). Zatim, v 1. kole nechci vytvaret raid, jen funkcne
nainstalovat Debian 31r3.

Mam disk 250GB, coz je mozna ten problem, protoze tyto radice umi max.
137GB. Situace je nasledujici:

instalace probehne v poradku, linux vidi spravnou velikost disku 250GB, ale
po restartu, jakmile ma nabootovat se stroj znovu restartne (porad dokola),
takze se nepodari nabootovat. Patrne se grub nejak nemuze domluvit s timto
radicem s vetsim diskem.
Prehodil jsem disk na radic UDMA-33 a tam po instalaci nabootoje spravne.
Jediny problem byl s chybou 18 grubu, ale to jsem vyresil presunutim
bootvaci partisny, jak je psano v dokumentaco grubu.

Existuje reseni jak to rozbehat?
Pokud by z UATA-100 neslo bootavat, napada me dat na UDMA33 nejaky maly disk
(2GB) jen na bootovani a zbytek na velky. Nebude ale potom vykon dost
degradovan rychlosti tohoto maleho disku?

Jen dodavam, ze oba biosy jsou posledni verze.

Diky, Honza.