Alternativni UNIX systemy - BSD

Karel Zak kzak na redhat.com
Neděle Leden 14 23:07:09 CET 2007

On Sun, Jan 14, 2007 at 12:20:44AM +0100, Ondrej Tuma wrote:
> Jan Kasprzak napsal(a):
>  > 	A mame tu dalsi flamewar Linux vs. BSD, a opet zacina
>
> Dyt taky jo :D :D ;)

> Neodvazuji se tvrdit co je vetsi Unix jestli BSD-like (FreeBSD, OpenBSD,
> NetBSD atd) nebo Linux, zvyk sem si vsak na tvrzeni ze BSD je vice Unix

 To je debata jak noha ... asi tak ve smyslu, ze blondyna je vic
 zenska nez bruneta protoze <nejaka ptakovina>...

> nez Linux, coz je dano jen nejakou mirou variability pri psani toho
> dotycneho OS. Ale rozdily v jadre sem zas az tak moc nestudoval tak

 Hezka vlastnost Linuxu je prave nezatizenost nejakou at uz politickou
 nebo technickou ideologii. Cil je jen a pouze jeden -- napsat dle
 autoru dobry OS. IMHO unix jako vzor byl zvolen, protoze bylo na cem
 stavet a nic jineho ani nebylo.

> Pokud budete chtit ucelove BSD tak: FreeBSD je (nebo tomu tak alespon
> drive bylo), vice provetive k mnozstvi HW. NetBSD a OpenBSD na tom
> byvaly hure co se podpory tyce. Ruzne BSD jsou zase kompilovane pro
> ruzne platformy. Balicky si vesmes muzete jak instalovat binarni, tak
> kompilovat vlastni. OpenBSD se pak snazi byti super stabilni. Obecne se
> nehacknutelnost a stabilita systemu v BSD meri pomoci vulnerablity

 Ja myslim, ze ne-hacknutelnost Linux distribuci se v poslednich letech
 dost vyrazne zlepsila a ta doba zlateho veku hackovani uz je pryc. Uz
 je to opravdu vic nez drive jen o chybach adminu.

> Unix-like system is the best operation system from the top of the world.

 Existuje i pomerne velka skupina lidi okolo Linuxu (desktopu -- snad
 mne neukamenuji ;-) co z toho chteji udelat i uplne jiny nez
 Unix-like OS a co maji pocit, ze nektere 20 a vice let stare napady
 jsou prekonane. Kazat nejakou pravdu v techto vecec je marne -- tu
 ukaze az cas...

    Karel

--
 Karel Zak  <kzak na redhat.com>