per-user resource limits

Sobota Leden 20 21:48:10 CET 2007

On Wed, 17 Jan 2007, Majkls wrote:

> současný stav řešení resource limitů na linuxu mi tak trochu nevyhovuje.
> Je totiž pro konkrétní proces, nikoli pro uživatele.

Jak který limit. Třeba RLIMIT_NPROC je pro uživatele (tam by ostatně limit
pro jeden proces neměl moc smysl). A RLIMIT_MEMLOCK je takový schizoidní,
jelikož pro normální nesdílenou paměť se vztahuje na proces, zatímco u
sdílené paměti se tentýž limit vztahuje na všechnu sdílenou paměť pro
daného uživatele (kdo tohle vymyslel...).

Ale většina se skutečně vztahuje k jednotlivému procesu.

> Chci se tedy zeptat, jestli někdo neznáte nějaký kernelový modul, který
> by tohle uměl.

To je zajímavá otázka. Matně si vzpomínám, že Alan Cox kdysi údajně
pracoval na něčem, čemu říkal "beancounters", ale nějak to asi nikam
nevedlo.

Ale dneska už by mělo být poměrně jednoduché to naprogramovat, když máme
struct user_struct.