Jak pomoci MAC adresy zjistit IP?

Neděle Leden 21 01:33:46 CET 2007

On Sat, 20 Jan 2007, Miroslav Pragl wrote:

> - tise jsem doufal, ze nekdo veci znaly treba popise jak presne funguje
> autodetekce zarizeni na siti (napr.SOHO routeru) a komunikace s nimi byt
> maji statickou IP adresu z rozsahu "uplne mimo"

1. A priori se předpokládá, že mají nějakou fixní adresu (myslím, že je
hodně populární něco jako 192.168.2.1) a s tou se komunikuje. Při zapojení
více zařízení podobně smýšlejících do jedné sítě vznikne pochopitelně
zmatek, ale to výrobce obvykle netrápí.

2. Počítač vyšle nějaký proprietární broadcast (nebo spíš jen hypoteticky
multicast), na který zařízení odpoví. Tím se seznámí a pak nějak
komunikují. Pikatní je, když je to jediná cesta, jak s tím zařízením
komunikovat, protože prostě nejde zadat cílová adresa ručně, a vy byste
potřebovali mít to zařízení někde za routerem, ale to opět výrobce moc
netrápí.

3. Jako možnost 2., ale místo úplně proprietárního protokolu se použije
třeba SSDP.