Obnova dat na FAT32 z Linuxu

Martin Mašín masin na fzu.cz
Pondělí Leden 22 15:03:28 CET 2007

Dobry den,

 	o nastroji na obnovu dat na FAT32 pro linux nevim, ale pokud tech
souboru neni moc, da se to udelat i rucne v hex editoru. Na FATce se
soubory mazou tim, ze se prvni pismeno nazvu nahradi znakem (HEX) E5. Pak
tedy staci v hex editoru otevrit dane zarizeni (napr. hexddit /dev/hda1) a
najit nazev dotycneho souboru a obnovit prvni znak a je hotovo. Pred tim
bych si ale pro jistotu cely ten svazek nekam zazalohoval.
 	Adresar na FATce je specialni soubor obsahujici jmena souboru a
adresu prvniho bloku. Takze pokud znate nazev smazaneho souboru, muzete
hledat dany retezec (bez prvniho znaku) a pak jen prepsat E5 na pozadovane
pismeno a je hotovo.
 	Zdravi

 						Martin Masin

On Fri, 12 Jan 2007, Petr Hlozek wrote:

> lze z Linuxu obnovit smazaná data na FAT32? Nerad bych na tom stroji bootoval
> Windows a riskoval přpesání nějakým TEMPem.
>
> Ptal jsem se strýce googla ale nedoptal.
>
> Díky za pomoc!
>
> 73! de Petr, OK2CQR

Mgr. Martin Masin Ph.D.         Phone  (420) 220 318 504
Institute of Physics AS CR      Fax    (420) 233 343 184
Cukrovarnicka 10                e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic   WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html