OT: Jaké připojení na inet - adsl/wifi?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Leden 28 21:57:14 CET 2007

DObrý den,

chtěl bych se zeptat, jak vám v praxi chodí adsl, zda-li při agregaci 1:50
jeslti opravdu při 512kbps lince máte někdy 10kbps?

Jde mi o to že u nás jsou už 3 wifi provideři - jeden drahý přes kterého
jsou ti přeprodávající připojeni, druhý od studentíka - ne zrovna spolehlivý
a technické údaje zveličující (cca 20 lidí na 1 AP - prodává ale i např.
2mbit což považuji za drzost protože té rychlosti stabilně dosáhne jen když
ostatní budou odpojeni) - nepřichází v úvahu a třetí komerční ale seriozní -
ale za cca 500 nabízí pouze 192/128kbps, vyhražené pásmo bez jakéhokoli
limitu.

Do čeho byste šli vy, jako linuxáci?

ADSL od radiokomunikací 512/128 má sice FUP 4GB, ale při jeho aktivaci mají
rychlost 256/128 (budu mít tunel přes net6vpn - ssl port co patří do
prioritních takže rychlost 64/64 se mě netýká), agregace 1:50. FUP: Týdenní
interval 1GB - začátek v pátek v 0:00. To bude brzo pryč, ty 4GB udělám za
měsíc přes pouhé GPRS :-D

Anebo wifi 192/128 bez limitu? Jde také o to že mi v cestě od pohodlného
umístění antény stojí obecní smrk, takže bych musel dělat poměrně dlouhý
stožár (cca 6-7m) abych dosáhl nad střechu stodoly co mám v cestě. Při
bouřkách to tu docela šije, v loni létě při jedné odešly hodně lidem
televize a počítače (cca 10%). Nerad bych měl takový hromosvod na baráku.

Děkuji, JL.