ffmpeg a automatické aspect ratio?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 30 19:32:46 CEST 2007

Zdrojem je přehrávač (v autě) s video výstupem, displej má video vstup.
Poměr stran upravuje přehrávač, displej upravuje pouze velikost obrazu tak
aby se tam obraz celý vešel. Přehrávač umí režim kdy dává do drátu
nestandardní video bez prokládání a v rozlišení jaké má zdroj. Když tam
pustím 272 řádků, tak je obraz úplně perfektní, jinak je trošku máznutý.
Vodorovný rozměr si řídí přehrávač, takže se zobrazí vše jak má.

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na i.cz>
> Jen by mně zajímalo, jak vnutit výšku obrazu aby šířka byla automatická se
> zachováním poměru stran, je to pro displej co má 480x272 přičemž co je
> větší
> se patřičně samo zmenší.

Hmm, tak takove specialitky neumim nebo mozna to spatne chapu. Tedy
pixel aspect ratio na tom displeji je 1:1 (480/272 = 16/9 = fyzicky)?
Ono je mozna zalezitost Vaseho prehravaciho softu, jestli to umi spravne
zobrazit na tom displaji. To video muze byt treba 100x100px a mali
uvedeno aspect ration 16:9, tak to musi prehravac nascalovat tak, aby to
vyslo. Tedy pozor, pixeli u toho videa (a nakonec ani u displaju) nemusi
mit pixel aspect ratio 1:1 (tedy byt ctverecky). Obecne to mohou byt
obdelnicky a taky tomu tak treba u PALu je - 720/576 neni 4/3.
Sirokouhly PAL ma take 720/576, ale zobrazovat se ma na displeji
roztazene...