ffmpeg a automatické aspect ratio?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Pondělí Červenec 30 19:17:13 CEST 2007

On Mon, Jul 30, 2007 at 04:43:31PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:
> Jen by mně zajímalo, jak vnutit výšku obrazu aby šířka byla automatická se
> zachováním poměru stran, je to pro displej co má 480x272 přičemž co je větší
> se patřičně samo zmenší.

Hmm, tak takove specialitky neumim nebo mozna to spatne chapu. Tedy
pixel aspect ratio na tom displeji je 1:1 (480/272 = 16/9 = fyzicky)?
Ono je mozna zalezitost Vaseho prehravaciho softu, jestli to umi spravne
zobrazit na tom displaji. To video muze byt treba 100x100px a mali
uvedeno aspect ration 16:9, tak to musi prehravac nascalovat tak, aby to
vyslo. Tedy pozor, pixeli u toho videa (a nakonec ani u displaju) nemusi
mit pixel aspect ratio 1:1 (tedy byt ctverecky). Obecne to mohou byt
obdelnicky a taky tomu tak treba u PALu je - 720/576 neni 4/3.
Sirokouhly PAL ma take 720/576, ale zobrazovat se ma na displeji
roztazene...
--
Zito