jak dostat z disku konsistentni LVM snapshot

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pátek Červen 1 17:38:19 CEST 2007

On Fri, Jun 01, 2007 at 05:02:50PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> A co když někdo kopíruje a kopírování se předčasně ukončí kvůli problémům
> na straně klienta (např. spadnul program, co posílal data do Samby)? Umíte
> tohle aspoň v principu na serveru správně rozeznat?

ja ne:) o systemovych volanich toho vim co by se za velice ostrihany nehet
veslo. ovsem doufal jsem, ze korektni uzavreni souboru se provede pres neco
jako close() a zhavarovany(i napr. timeout) proces toto neprovede. Co vim, tak
jsou ruzne uzamcene soubory, ktere zustanou zamcene i kdyz proces zhavaruje a
jadro to pak nejak detekuje a resi.

Kdyby to tak fungovalo, mohl by byt na filesystemu oddil, do ktereho by se
ukladala data, do kterych se pristupuje na zapis a teprve po korektnim uzavreni
by se synchronizovalo s puvodnimi daty(neco na zpusob datoveho journalovani na ext3).

Nekorektne uzavrene soubory by se pak dali resit. Napriklad neco na zpusob
subversion.

mk