Cestina v phpmyadmin, mysql

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Středa Červen 13 12:23:41 CEST 2007

Neporadim vam presne, ale podobny problem jsem resil - prechod ze SUSE
8.2 na OpenSuse 10.2 a tedy z iso8859-2 na utf-8.

Muj postup byl tento:

Nepouzil jsem phpmyadmin, nemam, nepotrebuju (par malickych
databazicek....).

Vysypal jsem data z databaze (mysqldump -uroot -p databaze > data.sql).
Iconvem jsem to prevedl na utf-8.
Definice tabulek jsem doplnil o spravne definovane kodovani a ceske
razeni pri selectu (ukazka vytvoreni tabulky):
drop table if exists software;
create table software (
    software_id integer unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    jmeno varchar(255) character set utf8 collate utf8_czech_ci NOT NULL,
    PRIMARY KEY (software_id),
    INDEX (jmeno)
) character set utf8 collate utf8_czech_ci;

Nasypal vsecko do databaze:
mysql -uroot -p databaze < data.sql

Jeste mi to dela jednu vec - pokazde musim po pripojeni do databaze
nastavit charset prikazem "set names utf8", ale to bude asi mozne
nastavit v konfiguraku mysql. Zatim jsem to neresil, nemel jsem na
takovou drobnost cas.

Tento postup pro mne perfektne zafungoval.

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klíma
Mail: tosuja na tosuja.info