Vícevláknový Linux a podpora v aplikacích?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Červen 13 12:05:52 CEST 2007

Dobry den,

On Wed, Jun 13, 2007 at 10:19:34AM +0200, Martin Kamín wrote:
> nedaří se mi najít jednoznačnou odpověď na otázku:
>
> - ja velký přínos má přechod na Quad Core Intelu s operačním systémem Linux
> OpenSUSE (OS) na malém serveru s 5 uživateli v terminálovém provozu a s
> běžnými kancelářskými aplikacemi? Firefox, OpenOffice.org, Kmail, konqueror,
> skype, korganize apod.

Tady bych si dovolil rici, ze opravdu zadny ;). Ja 4 jadra velmi ocenim,
kdyz krasne paralelne kompiluju a k tomu cucim na film ;-). Bohuzel i
na mem dual-core turionu 2GHz trva preklad distribucniho kernelu 30 minut.

> a možná mám i podotázky:
> - jak se zachová OS když jeden procesor bude vytížen na 80 a více procent k
> aplikaci, kterou spustí další uživatel?

Planovac (/usr/src/linux/kernel/sched.c) by byl hodne blbej, kdyby jedno
jadro melo 80% a zbytek nic ;-). Jeho ukolem je sice dodrzovat
procesorovou afinitu, ale take load balancing mezi jadry ci cpu.

> - umí OS vypínat jádro, pokud jej nepoužívá? (spotřeba)

OS uvadi do stavu idle kazde nevyuzivane jadro, tedy i kdyz mate jedno.

-- Dalibor