RE: Vícevláknový Linux a podpora v aplikacích?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Červen 13 13:16:40 CEST 2007

linux-bounces na linux.cz <mailto:linux-bounces na linux.cz> wrote:
> Tady bych si dovolil rici, ze opravdu zadny ;). Ja 4 jadra
> velmi ocenim,
> kdyz krasne paralelne kompiluju a k tomu cucim na film ;-). Bohuzel i
> na mem dual-core turionu 2GHz trva preklad distribucniho
> kernelu 30 minut.

	Tak na tom zminenem dvojCPU ctyrjadre s odpovidajicim datastorem
(davajicim 180MB/s - viz hdparm) je to jadro hotove za 30s, no rekneme do
minuty urcite i s modulama a reinstalaci lila...:-) (4GiB RAM z toho 1GiB je
celou dobu pouze ve filecache)

> Planovac (/usr/src/linux/kernel/sched.c) by byl hodne blbej,
> kdyby jedno
> jadro melo 80% a zbytek nic ;-). Jeho ukolem je sice dodrzovat
> procesorovou afinitu, ale take load balancing mezi jadry ci cpu.

	O affinitu si proces muze rici (dlouhodobe bezici proces není vhodne
prelivat mezi CPU...) a myslim, ze v archivu této konference najdeme i
nejake /proc entry jak to nastavovat jadru i pro konkretni PIDy (= aplikace
o tom netusi, ale jadro ji necha jeden CPU furt, je-li to mozne).