Re: Vícevláknový Linux a podpora v aplikacích?

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Středa Červen 13 15:40:16 CEST 2007

On 6/13/07, Ctirad Fertr <c.fertr na volny.cz> wrote:

> Které testy? Byl by nějaký link? Uporozňuju, že mě zajímají real life testy v
> linuxu jako je rychlost kompilace a běh některých výkonově kritických úloh a
> nikoliv nějaký syntetický winklikátor, co šmahem porovnává rychlost běhu
> genericky zkompilované aplikace s její ručně optimalizovanou verzí pro SSE3.

> Já nejsem zarytý AMDčkař, v současné době na mých počítačích vede intel v
> poměru 2:1 a to AMD v dohledné době asi taky nahradím intelem, ale zatím
> vyčkávám, protože ať koukám jak koukám, tak zmiňovanou E4xxx převálcuje ve
> [...]
Poprosim link, rad sa poucim. Moje znalosti su vsak uplne opacne::

Neratal som s tym, ze tak rychlo sa to zvrhne na flame AMD vs. Intel.
Rad by som uviedol, ze som fandil aj fandim AMD (technologicky mali
casto navrch - teplo, frekvencia, HyperTransport), ale uz rok sa v
cenach (EU) 3K az 8000CZK nechyta AMD na Intel - pomer cena/vykon. Aj
vdaka AMD a ich technologickej dominancii od K7 (Duron 700 to zvacsa
nandal PIII/800, niekedy aj /1000 o Celeronoch nehovoriac), duplom K8
do (real) 09/2006 tu mame Conroe a pod., pretoze od Intelu odchadzali
aj najvernejsi, ako DELL. Ale dnes tu mame toto:
http://www.dsl.sk/article.php?article=2148 APACHE+LINUX
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6300_13.html#sect0 VIDEO
http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=11  RENDERING
http://www.tomshardware.com/2006/07/14/core2_duo_knocks_out_athlon_64/page14.html
AUDIO

http://www.dsl.sk/article.php?article=2349&title= MOZNOSTI OVERCLOCK
V NASOBKOCH
http://www23.tomshardware.com/cpu.html VSETKY MOZNE APLIKACIE
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=694&chart=176
X2 6000 NESTIHA

http://www.pcper.com/article.php?aid=265&type=expert&pid=8

Vzhladom na pravidla, noflame a pod. tu nechcem velmi spamovat, ale
(neberuc v uvahu silene vysoke ceny za AMD FX2, ci 5200+ este pred par
mesiacmi) si myslim, ze AMD za 6000SKK nema na intel za 6000SKK. K
obom maticna za 3500SKK so slusnym chipsetom.

Mali ste niekedy HW problem pri intel_chipset+iCPU? Ja nikdy.
Mali ste niekedy "Linux problem" pri intel_chipset+iCPU? Ja nikdy.
(davnejsie mojou neskusenostou pri X na i810)
Ja som vsak obcas mal problem rozbehat nforce, hlavne nforce2 pod
2.4.18az21. Potom uz bolo v jadre.
Objavuju sa rozne SATA_HW problemy pri "pre AMD" chipsetoch. Rozne
dalsie komplikacie so zvukom, X-Fi ...
Niekedy je to na HW urovni - dokonca to priznaju vyrobcovia, nema to
nic s OS, ci jeho znalostou.
BTW: Cena CPU nie je vsetko. Svojho casu boli DDR1(AMD) vyrazne
lacnejsie ako DDR2 (intel). Po case to bolo naopka v neprospech
intelu. Teraz uz cena RAM a MoBo je velmi blizko. Avsak ani cena HW
nie je vsetko. Cena prace, cas a namaha na rozbehanie, support.

Asi tak. Kto ma rad AMD - je mojmu srdcu blizky :) Kto ho chce
pouzivat - nech sa paci. Komu sa nepacia nekale a unfair intel
praktiky - blizke inej firme - OK.
Ale (z dnes beznych CPU>3000CZK bez DPH):
1. Najvykonnejsi real aj synt je intel.
2. Najvykonnejsi pretaktovany CPU intel.
3. Vykon/Watt - takmer vzdy intel.
4. Cena / vykon - intel.
5. Najlepsi superlacny CPU - Sempron / Sempron X2.

Toto moje fakty o kt. ste prosili. Tie vase?
Aj Linux based - tie ma potesia najviac.
Ak je to uz flame:
Mozeme pokracovat aj tu: http://www.dsl.sk/article.php?article=2148

--
Jan Kunder