Vícevláknový Linux a podpora v aplikacích?

Ctirad Fertr c.fertr na volny.cz
Středa Červen 13 16:11:10 CEST 2007

Dne středa 13 červen 2007 15:40 Jan Kunder napsal(a):

> Neratal som s tym, ze tak rychlo sa to zvrhne na flame AMD vs. Intel.

Já tu žádný flame nevidím.

> Rad by som uviedol, ze som fandil aj fandim AMD (technologicky mali
> casto navrch - teplo, frekvencia, HyperTransport), ale uz rok sa v
> cenach (EU) 3K az 8000CZK nechyta AMD na Intel - pomer cena/vykon. Aj

Tím si právě nejsem tak docela jist a to i přesto, že jste tu cenu položil
tak, aby se tam vlezlo nejlevnější conroe ;) A

Na ty linky se podívám, ale myslím, že větsinu z toho jsme už v minulosti
prohlížel.

> Vzhladom na pravidla, noflame a pod. tu nechcem velmi spamovat, ale
> (neberuc v uvahu silene vysoke ceny za AMD FX2, ci 5200+ este pred par
> mesiacmi) si myslim, ze AMD za 6000SKK nema na intel za 6000SKK. K
> obom maticna za 3500SKK so slusnym chipsetom.

S tím souhlasím. Pokud jde o to, dostat co nejvyšší výkon bez ohledu na cenu,
Intel jednoznače vede. V poměru cena/výkon si už nejsem tak jist. Dávat 2x
tolik peněz a dostat za to jenom 10-20% výkonu na vrch mi nepřijde moc
ekonomické.

> Mali ste niekedy HW problem pri intel_chipset+iCPU? Ja nikdy.
> Mali ste niekedy "Linux problem" pri intel_chipset+iCPU? Ja nikdy.

Když nepočítám nemožnost nainstalovat většinu distribucí ještě před pár měsíci
na kombinaci P965 + jmicron + PATA mechanika, tak nikdy.
Totéž mohu říct o AMD + VIA, což je dnes bohužel už pasé.

> (davnejsie mojou neskusenostou pri X na i810)
> Ja som vsak obcas mal problem rozbehat nforce, hlavne nforce2 pod
> 2.4.18az21. Potom uz bolo v jadre.

Potvrzuji. S nforce jsem měl vždycky jenom problémy a sobě bych to nekoupil.

> Objavuju sa rozne SATA_HW problemy pri "pre AMD" chipsetoch. Rozne
> dalsie komplikacie so zvukom, X-Fi ...

To je možné. Stávající AMD690 by snad ale měl být v pohodě. Líbí se mi, že to
běžně dělají s DVI i HDMI (včetně možnosti dualheadu) a nezbavili se
předčasně nativního PATA. Intel se naopak urputně drží VGA a vypuštěním PATA
přidělal hodně lidem vrásky na čele.

Ctirad