poruseny adresar (reiserfs)

Lubomir Horna lubos na horna.biz
Čtvrtek Březen 1 22:22:28 CET 2007

Dalibor Straka napsal(a):
> Reiserfs ma vyznam, pokud nenastane fyzicke poskozeni dat na disku. Tedy
> drahe servery, drahe disky, raidy a pod.

K fyzickemu poskozeni dat nedoslo kvuli defektu disku, ale byl to s
nejvetsi pravdepodobnosti nasledek prehrati CPU a naslednym chybach pri
obsluze procesu zapisujicich na disk...

> Doporucuji vam pouzit jiny fs. Kdyz uvedete charakter dat a pristupu na
> partition, pomuzeme vam i s jeho vyberem.

v soucasne dobe jsem se pokorne vratil k ext3, vim ze ma sve "nevyhody",
ale nedavno jsem nasel zajimave vykonostni testy, z kterych plyne, ze
vykonnost ext2/ext3 oproti "zbytku sveta" (reiserfs, xfs, jfs) neni
vubec spatna a v nekterych parametrech i lepsi...
Co se tyka charakteru dat, jedna se o velke mnozstvi malych souboru
(mailboxy, webove presentace).

 > Jeste zkuste data zazalohovat a pustit "reiserfs rebuild tree".
Samozrejme jsem prostudoval 'man reiserfs', akce s "reiserfs rebuild
tree" probehla 2x (2x se mi "povedlo" nasimulovat pad systemu), bez
problemu a temer bez ztraty dat opravil nekonzistenci fs...

Doporuceni a zkusenosti urcite uvitam ;)

Zdravim
Lubomir Horna