OS na FLASH disku

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Pondělí Březen 5 23:47:51 CET 2007

Martin Kriz wrote:
> Zdravim,
>
> chtel bych hned z nekolika duvodu provozovat bezdiskove PC (zadny HDD, CDROM
> a uz vubec ne FDD). Jen MB+CPU+RAM a 2GB USB2.0 flash disk. Staci kdyz OS
> bude mit nejake graficky privetive (a pokud mono windows co nejpodobnejsi)
> graficke prostredi + prohlizec (firefox). Zatim jsem uspesne vyzkousel
> Madrive ONE 2700 KDE a jsem spokojen az na to je system je trochu moc velky
> na 2GB flasku.

Kdyz to vezmu zesiroka - muzete pouzit libovolnou distribuci, kterou
upravite tak, aby bezela z readonly filesystemu. To je nutne kvuli
omezenemu poctu zapisu na FLASH. Predelani distribuce na bezici z RO
disku je celkem jednoduche - pouzijte udev, /tmp do RAM (tmpfs), tamtez
tech par souboru, ktere se musi menit - /etc/mtab, /var/log, /var/run,
/var/mail atd. Cely /var je plytvani mistem. /home udelejte jako RW,
filesystem jffs2.

> Jake velikosti systemu muzu dostahnout pokud si stahnu normalni instalacni
> sadu DVD a udelam nejakou malou instalaci na USB? Je vubec instalace na USB
> mozna?

nainstalujte na HDD, upravte na read-only, kopnete na FLASH. veikost
visi na vasich aplikacich.

Tosuja