Gentoo a zavislosti na libiconv

Petr Uzel petr.uzel na centrum.cz
Úterý Březen 13 17:58:45 CET 2007

Zdravim vsechny,
mam nasledujici problem, se kterym si nevim rady :

do sveho gentoo jsem si ze zdrojaku nainstaloval libiconv (vim, je to zbytecna
ptakovina protoze jeji "funkcionalita" by mela byt poskytovana glibc - tehdy
jsem to vsak nevedel). Vsechno fungovalo, ale nedavno jsem zjistil, ze se mi
pulka systemu proti teto knihovne nalinkovala. Podle moji teorie (nicim
nepodlozene) proto, ze configure skripty funguji tak, ze kdyz libiconv
najdou, tak linkuji vyslednou binarku oproti teto knihovne i presto, ze by
stacilo to linkovat proti glibc (normalni stav).

Zkusil jsem tedy libiconv odinstalovat s tim, ze vsechno co na ni zaviselo
prekompiluju (revdep-rebuild), jenze problem : na te knihovne zavisi i gcc.

Dalsi pokus spocival v tom, ze jsem libiconv presunul z /usr/local/lib do
jineho adresare a pokusil se prekompilovat gcc s docasne upravenym
LD_LIBRARY_PATH, ale uz pokus o spusteni gcc skoncil nejak takto :

#LD_LIBRARY_PATH="/backup/libiconv;$LD_LIBRARY_PATH" gcc
/usr/i686-pc-linux-gnu/gcc-bin/4.1.1/gcc: error while loading shared
libraries: libiconv.so.2: failed to map segment from shared object: Operation
not permitted

System funguje OK, jenze je mi jasne, ze mira chaosu zpusobena tou knihovnou
bude vzrustat, az se to jednou cele viteco....

Nemate nekdo tuseni, jak z toho ven?

Diky,
--
Petr Uzel