Gentoo a zavislosti na libiconv

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Středa Březen 14 06:06:29 CET 2007

On Tue, Mar 13, 2007 at 05:58:45PM +0100, Petr Uzel wrote:
> [...]
> mam nasledujici problem, se kterym si nevim rady :
>
> do sveho gentoo jsem si ze zdrojaku nainstaloval libiconv (vim, je to zbytecna
> ptakovina protoze jeji "funkcionalita" by mela byt poskytovana glibc - tehdy
> jsem to vsak nevedel). Vsechno fungovalo, ale nedavno jsem zjistil, ze se mi
> pulka systemu proti teto knihovne nalinkovala. Podle moji teorie (nicim
> nepodlozene) proto, ze configure skripty funguji tak, ze kdyz libiconv
> najdou, tak linkuji vyslednou binarku oproti teto knihovne i presto, ze by
> stacilo to linkovat proti glibc (normalni stav).

Myslim, ze najdu, nie kniznicu, ale hlavickove subory. Pozrite si
niektory ./configure, ktory vam to takto zidentifikuje a potom odstrante
tie hlavickove subory, ktore najde. Nasledne prekopilujte jednotlive
balicky, ktore na tejto kniznici zavisia. (kniznica tam bude, ale
./configure ju nenajde)

> Zkusil jsem tedy libiconv odinstalovat s tim, ze vsechno co na ni zaviselo
> prekompiluju (revdep-rebuild), jenze problem : na te knihovne zavisi i gcc.

Mam pocit, ze revdep-rebuild, hlada len existenciu kniznice, takze ho
mozete pouzit len ako indikator, ktorych balickov sa to tyka. Pre
nasledne kompilacie, si budete musiet vytvorit zoznam tychto balickov a
prekopilovavat ich pomocou emerge.

> Nemate nekdo tuseni, jak z toho ven?

Nikdy som to zatal nerobil. Berte to len ako napad a pripadne sa potom
ohlaste ci to je schodna cesta.

--
Marian