CPU throttling

Antonín Kolísek antonin.kolisek na centrum.cz
Středa Březen 14 12:33:11 CET 2007

Dne pondělí 12 březen 2007 11:11 Antonín Kolísek napsal(a):
> Ahoj,
>  pouzivam na svem notebooku CPU Throttling a zaznamenal jsem zvlastni
> chovani. Pokud spustim treba glxgears a nastavim:
>
>    echo -n 4 > /proc/acpi/processor/CPU0/throttling
>
> nastavi se stav T4 coz je v poradku. Provedu ihned na to
>
> cat /proc/acpi/processor/CPU0/throttling
>
> a je nastaven stav T0. Proste to vypada, ze CPU nevydrzi ve stavu, ktery
> jsem mu nastavil.
> Nevim zda to je chyba, nebo normalni chovani. Ma nekdo podobne zkusenosti?

Tak jsem se dopatral dle http://www.columbia.edu/~ariel/acpi/acpi_howto.html
k tomuto:
Throttling funguje jen pokud je CPU v power stavu C0.
Nicmene pokud mam podporu ACPI_PROCESSOR v jadre (ktera je potreba aby
CPU prechazelo do stavu C1 - Cx) tak v /proc/acpi/processor/CPU0/power mam
na vyber stavy C1 - C4, nikde zadny C0.

I kdyz vytizim CPU na max (kompilace kernelu) tak je CPU ve stavu C2 a
aktivuji-li throttling (treba T7) tak prechazim do stavu T0 behem cca
3vterin.

A.K.
--
Antonín Kolísek akolisek na linuxx.hyperlinx.cz
http://linuxx.hyperlinx.cz