Limit poctu spojeni

Sobota Březen 17 15:15:36 CET 2007

On Wed, 14 Mar 2007, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	A vy znáte takovou implementaci?

Když na to koukám, tak třeba linuxovou. Všechno, co potřebujete udělat, je
nastavit, je SO_REUSEADDR. Teď jsem to vyzkoušel (ostatně mám dojem, že
někdo jiný už tady tvrdil, že to s netcatem -- který ten SO_REUSEADDR
nastavuje -- to lze udělat).

> 	I v Linuxu se to občas používá jako identifikátor běhu/zamrznutí
> předchozí instance programu... Proč není schopen apache, bind apod.
> naběhnout?

Viz výše.

> 	Zastaralá man stránka k syscalu bind v RHEL4 říká:
>       EINVAL The socket is already bound to an address.  This may change  in
>               the future: see linux/unix/sock.c for details.

Vzhledem k tomu, že soubor toho jména v jádře není (aspoň od verze 2.0),
tak už je to asi dost zastaralé. Jinak v situaci, kdy nastane
"nesmiřitelný konflikt" mezi dvěma zájemci o jeden port, se dneska vrací
EADDRINUSE. :)